Založ si blog

Červený posun v ďalekých galaxiách vzniká inak ako sa uvádza.

Červený posun v ďalekých galaxiách vraj vzniká na základe Dopplerovho javu, kedy z dôvodu rýchlo vzďaľujúceho objektu dochádza k predlžovaniu vlnovej dĺžky podobne ako sa to deje pri zvuku, kedy sirénu vzďaľujúceho rušňa počujeme v nižšom tóne ako sirénu k nám približujúceho sa rušňa.

Takže zvukové vlny sa tu dávajú na roveň so svetelnými vlnami a tvárime sa pritom akoby tie vlny bol rovnaký fyzikálny dej. Ale opak je pravdou. Svetelné vlný sú iný fyzikálny dej ako zvukové vlnenie, a preto, čo platí pre zvukovú vlnu, nemusí platiť pre svetelnú vlnu.

Zvukové vlny sú úplne odlišný fyzikálny dej ako svetelné vlny, a preto nie je vôbec namieste z nich odvodzovať, že čo platí pre jedno (zvukové vlny) platí aj pre druhé (svetelné vlny).

Ak sa zdroj zvukového vlnenia k nám približuje a počujeme vďaka tomu ten zvuk vo vyšších tónoch, tak to vôbec ešte nemusí znamenať, že to isté sa stane so svetlom, že ak sa zdroj svetla k nám približuje (vzďaľuje), že budeme to svetlo vidieť vo „vyšších tónoch“ („nižších tónoch“) t.j. vo farbách viac do modra, kde sa skracuje jeho vlnová dĺžka (alebo viac do červena, kde sa predlžuje jeho vlnová dĺžka).

Ukážem, že v čom spočíva rozdiel medzi zvukovou a svetelnou vlnou. Zvuková vlna je zhusťovanie a zrieďovanie tlaku vo stojatom vzduchu (- vzduch stojí na jednom mieste), ktorým sa šíri – ten zvuk pozdĺžne. Kdežto zdrojom svetelnej vlny je rotácia a šíri sa celý objekt, celé svetlo.

Svetlo nemá stojatý objekt ako zvuk, kde ten zvuk má stojatý vzduch, ktorý sa so zvukom nešíri, pričom svetlo sa šíri celé, čo by v porovnaní so zvukom znamenalo, že zvuk by sa šíril a s ním by sa šíril – tou istou rýchlosťou aj celý vzduch, v ktorom sa zvuk šíri.

Vidíme, že fyzikálne deje sú úplne odlišné pre svetlo aj zvuk. Nič nás neoprávňuje dať medzi ne rovnítko a vyvodzovať z nich podobné závery, že čo platí pre jedno, platí aj pre druhé.

Preto nemožno hovoriť, že Dopplerový jav platí aj pre svetlo. Tento jav práveže neplatí pre svetlo. Mohol by platiť pre svetlo, ak by sa experimentálne dokázalo, že to tak je. Neviem o žiadnom experimente, ktorý by potvrdzoval, že pre svetlo platí Dopplerový jav. Takýto experiment ešte doteraz nikto nevykonal.

Ako nepriamy dôkaz by bolo meranie vlnovej dĺžky elementárnych častíc v urýchľovačoch, kde by bolo vykonané meranie vlnovej dĺžky elementárnej častice v kľude – ešte ako neurýchľovanej častice s meraním jej vlnovej dĺžky, keď sa vykoná jej zrýchlenie na rýchlosť k svetlu.

Keby sa tam ukázal Dopplerový jav, tak by sme to mohli zobrať do úvahy ako nepriamy dôkaz. Či sa takéto merania robili, to neviem, nech nám ten, kto by o tom niečo vedel napíše do diskusie, či boli vykonané také merania alebo nie.

Ak takéto merania vykonané neboli, tak nás nič neoprávňuje dávať rovnítko medzi Dopplerovým javom vo zvuku a Dopplerovým javom vo svetle, lebo takýto jav, že nastáva to isté v jednom a to isté v druhom nebol ešte experimentálne potvrdený.

Prečo toľko reči okolo toho vediem. No preto vediem okolo toho toľko reči, lebo na základe Dopplerovho javu sa odvodzuje vek vesmíru. Ak tento jav pre svetlo neplatí, potom neplatí ani tvrdenie o veku vesmíru a tým sa bude musieť zmeniť celá fyzika o vesmíre. Potom vesmír nebude mať vek, ale bude večný a červený posun bude vznikať z iného dôvodu.

Návod ako rušiť gravitáciu s magnetickou indukciou.

31.05.2022

Ukážeme si postup ako rušiť gravitáciu tu na Zemi, aby sme vyrušili silu, ktorá priťahuje predmety k Zemi. Najprv jednoduchý úvod do problematiky, že aký je skutkový stav vecí ohľadne toho, čomu hovoríme gravitácia. Ak chceme na Zemi rušiť gravitáciu, tak si treba uvedomiť, že na Zemi nepôsobí žiadna gravitácia, ale odpudivá sila priestorového poľa. Priestor nie je [...]

Nový objav! Imaginárne čísla majú aj reálny obraz.

28.05.2022

Imaginárne čísla majú okrem svojej hodnoty aj svoj reálny obraz (svoje reálne číslo), kde si teraz ukážeme, že ako to je možné, že také vôbec niečo existuje. Imaginárne čísla majú svoj reálny obraz a ten je zhodný z pozíciou na číselnej osi, ak uvážime, že jednotlivé dieliky na číselnej osi sú od seba vzdialené o nejakú vzdialenosť, tak hodnota tejto [...]

Elektromobily s nekonečným dojazdom sú reálna vec.

13.05.2022

Je možné raz nabiť baterku elektro auta a potom jazdiť po celej planéte prakticky navždy bez dobíjania. Zdá sa vám takéto tvrdenie ako niečo nereálne a pritiahnuté za vlasy? Áno, vyzerá to tak pri súčasných poznatkoch z fyziky. Lenže, ak vezmeme do úvahy moje práce z fyziky, tak veci sa začnú javiť inak. Ide o supravodivosť vo vodiči pri normálnych teplotách. Podľa [...]

požiar paríž tržnica Rugis

Tržnicu v Paríži zachvátil požiar. Je považovaná za najväčšiu svojho druhu na svete

25.09.2022 16:10

Veľkoobchodná tržnica Rungis zásobuje hlavné mesto Francúzska a blízke regióny čerstvými potravinami.

Igor Matovič

Matovič sám neodstúpi. Neschválenie rozpočtu podľa neho vedie k predčasným voľbám

25.09.2022 14:40

Minister sa pri schvaľovaní "zákona roka" obáva toho, že pri spojení poslancov za SaS s opozíciou by sa rokovanie o rozpočte mohlo zablokovať.

Veronika Remišová, Richard Takáč, ta3

Remišová 'vyučovala' Takáča: Protiruské sankcie zaviedol Fico, doštudujte si to

25.09.2022 14:00

Vicepremiérka Veronika Remišová (Za ľudí) v debate s poslancom Richardom Takáčom (Smer) sa dostali do sporu o sankciách proti Rusku.

Russia Ukraine

Putin možno nasadil proti Zelenskému už aj ľudožrúta

25.09.2022 13:40

Jegor Komarov je brutálny zločinec, ktorého v Rusku odsúdili za kanibalizmus na doživotie. Je však celkom možné, že vo väzení už nesedí.

Stanislav Apjar

Zaoberám sa produkciou nového poznania v oblasti fyziky. Robím objavy tak, že dávam známe poznanie do nových vzájomných súvislosti, z čoho vzniká nové poznanie - nový objav.

Štatistiky blogu